گروه هنری سراب
  » جزئیات برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تشریح شد

  » به وبلاگ گروه هنری سراب خوش آمدید
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 23
بازدید هفته : 92
بازدید ماه : 323
بازدید کل : 102931
تعداد مطالب : 171
تعداد نظرات : 33
تعداد آنلاین : 1





برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس



طراح قالب

Template By: NazTarin.Com


درباره وبلاگ
مدیر گروه: رضا حیدریه
پيوند هاي روزانه
آرشيو مطالب
لينك دوستان

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

» دوستانه
» عکس های فوتبالی
» 18+
» تتورا
» اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر
» صدا و سیمای بوشهر
» حوزه هنری بوشهر
» موبایل و سرگر می
» novel-رمان
» سرگرمی
» گروه موسیقی شبدیز
» اخبار ورزشی
» عسل چت
» fmi
» کیت اگزوز
» زنون قوی
» چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گروه هنری سراب و آدرس sarabgroup.art.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





» جزئیات برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تشریح شد

جزئیات برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تشریح شد

نشست رسانه ای سی امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر صبح امروز 5 بهمن ماه با حضور "رحمت امینی"دبیر جشنواره و "بهزاد صدیقی"مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی در محل سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

  بهزاد صدیقی در ابتدای جلسه گفت:«ظرفیت زمانی، تعداد بخش‌های جشنواره و حضور هنرمندان در سی‌امین دوره از جشنواره تئاتر فجر نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر شده و امروز با برگزاری این نشست سی‌امین جشنواره افتتاح می‌شود.»
برگزاری بزرگداشت ها
"رحمت امینی" در ابتدا با اشاره به برگزاری بزرگداشت‌ها عنوان کرد:«در این دوره از 4 هنرمند، پژوهشگر و فعال تئاتر ایران شامل جمشید مشایخی، اسماعیل خلج، شیرین بزرگمهر و احمد جولایی قدردانی خواهد شد.»
وی در ادامه به هیات داوران بخش مسابقه ایران و بین‌الملل اشاره کرد و یادآور شد: «ژاک لسل از کشور فرانسه، کیم کامرون از کشور کانادا، دومینیک کمپل از ایرلند، گلاب آدینه و سعید کشن فلاح داوران بخش بین‌الملل و مهدی هاشمی، هما روستا، امین تارخ، محمدباقر قهرمانی و مسعود دلخواه هم داوران بخش مسابقه ایران هستند.»
امینی با بیان اینکه برای دانشجویان تئاتر، تخفیف ویژه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد:«پیش از این اعلام شده بود که دانشجویانی که مایل به همکاری با جشنواره هستند، اعلام کنند که در این راستا بیش از 120 دانشجو اعلام آمادگی کردند. در این میان حدود 100 نفر از این دانشجویان در روز 9 بهمن ماه به گیشه معرفی می‌شوند تا با 50 درصد تخفیف بلیت تهیه کنند و همچنین سایر دانشجویان می‌توانند بعدازظهر همان روز مراجعه کرده و بلیت مورد نظرشان را با تخفیف تهیه کنند. ما در واقع می‌خواستیم از این طریق با دانشجویان تعامل برقرار کنیم.»
دبیر جشنواره از رونمایی تمبر سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز خبر داد و افزود:«از تمبر سی‌امین جشنواره نیز در آغازین روزهای اجراهای صحنه‌ای، رونمایی خواهد شد.»
وی با اشاره به بحث داوری ها در جشنواره، بیان کرد:«ما نیازمند رشته‌ای در دانشگاه‌ها به نام داوری هستیم. در ترکیب‌های داوری از حضور پیشکسوتان و دانشگاهیان استفاده کردیم و می‌خواهیم در آینده به مرور از داوران جوان‌ترها هم بهره بگیریم. ما به سراغ چهره‌ها می‌رویم؛ چرا که نیازمند حضور این افراد هستیم و حضور آنان باعث می‌شود تا گروه‌ها به داوران اعتماد کنند.»
امینی با اشاره به اینکه مشکل اصلی در تئاتر کمبود امکانات سخت‌افزاری است، گفت:«در حال حاضر امکانات بسیار محدود است؛ در حالی که هنرمندان مستعد به خصوص دانشجویان با استعداد زیادی هستند و این ظلم است که ما از بین70 اثر تنها 10 اثر را به جشنواره معرفی کنیم. دلیل این امر نخواستن مسئولان نیست؛ بلکه به خاطر امکانات کم و محدود در تئاتر است که در این راستا استعدادهای زیادی تلف می‌شوند.»
وی سپس به انتشار چند کتاب اشاره کرد و افزود:«مجموعه مقالات مؤلفان ایرانی، مجموعه مقالات مؤلفان غیرایرانی و مجموعه‌ای از سه نمایشنامه در بخش متون و نمایشنامه خوانی در جشنواره منتشر می‌شوند. کتاب پوستر و کتاب عکس نیز پیش از این به انتشار رسیده‌اند. کتاب دیگری هم نوشته مختاباد به نام "تعزیه ایران" به زبان انگلیسی چاپ و توزیع خواهد شد.»
دبیر جشنواره با بیان اینکه سخت‌گیری‌ها در بخش ارزشیبابی و نظارت نسبت به سال گذشته کمتر شده است، خاطر نشان کرد: آثاری از رضا ثروتی و رضا حداد جزو آثار مشروط بودند. آن هم از نظر ارزش کیفی؛ چرا که هر دو گروه نتوانستند امکانات تکنیکی لازم را برای اجرا در جشنواره فراهم کنند.
وی در پایان با اشاره به تعامل با کانون ملی منتقدان اظهارکرد: در این دوره ویزای گروه‌های مورد نظر کانون را فراهم کردیم و از آنها نیز دعوت کردیم  ولیکن افرادی که تعیین شده بودند نتوانستند حضور پیدا کنند؛ این در حالی است که ما آماده میزبانی بودیم. به هر حال ما قصد داریم حتماً‌ با کانون ملی منتقدان در برگزاری جشنواره مشارکت و تعامل داشته باشیم.
محمودرضا رحیمی: تمام تلاش‌مان را کردیم تا از اساتید برجسته دعوت کنیم
محمودرضا رحیمی مدیر بخش کارگاه‌های آموزشی سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: تمام تلاش‌مان را کردیم که از اساتید و معلمان خوب این حوزه دعوت به عمل آوریم.
وی ادامه داد: در ابتدا طرح ورک شاپ‌ها را ارسال کردند و طی12 روز اخیر ثبت‌نام‌ها را انجام دادیم. همچنین 260 نفر تماس گرفته بودند که نسبت به اولویت‌ها در ورک شاپ حضور پیدا خواهند کرد.
رحیمی خاطرنشان کرد: تعدادی از افراد نیز مقالاتی خوبی برای این بخش ارسال کرده بودند که آثارشان را به مهدی نصیری مسئول بخش پژوهش برای چاپ ارائه داده‌ایم.
"ایوب آقاخانی": شکل رقابتی بخش رادیو تئاتر را حفظ کردیم
 ایوب آقاخانی مدیر بخش رادیو تئاتر سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، با اشاره به اینکه بخش رادیو تئاتر در جشنواره فجر سال 89 برای اولین بار در جشنواره برگزار شد، عنوان کرد: خوشبختانه از همان ابتدا این بخش مورد استقبال زیادی از سوی مخاطبان قرار گرفت.
وی ادامه داد: تا جشنواره 29 این بخش را نداشتیم و در این دوره با صحبت‌هایی که با رحمت امینی شد، بار دیگر این بذر در زمین بایر این مقوله کاشته شد و در جستجوی راهی برای ابقای این راه برآمدیم.
آقاخانی با بیان اینکه مسوولان از حضور این رسانه بسیار استقبال کرده‌اند، اضافه کرد: در واقع با مشارکت رحمت امینی، دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر رادیو نمایش و مرکز هنرهای نمایشی رادیو این امر محقق شد.
مدیر بخش رادیو تئاتر با اشاره به اینکه قرار بوده این بخش به صورت رقابتی برگزار شود، گفت: قرار شد در بخش رادیو تئاتر یک اثر برتر انتخاب شده و جایزه ویژه به آن تعلق بگیرد تا شکل رقابتی‌ این بخش حفظ شود. در این میان هیات انتخاب 5 نفره حدود 80 اثر را در فایل‌های صوتی مورد بررسی قرار دادند، ولی ظرفیت جشنواره بسیار محدود بود. با این که 7 اثر می‌توانستند در این بخش حضور داشته باشند، با مذاکراتی که انجام شد به دلیل استقبال هنرمندان این تعداد، به دو برابر افزایش پیدا کرد.
وی خاطر نشان کرد: از میان این 14 اثر 6 اثر از استان‌های سیستان و بلوچستان، چهارمحال بختیاری، مازندران و فارس هستند و مابقی از تهران در این بخش شرکت کرده‌اند.
آقاخانی با اشاره به اجرای برنامه‌های این بخش، یادآور شد: هر روز دو اثر یکی در ساعت 15 و دیگری در ساعت 18 در تالار انتظامی خانه هنرمندان ارائه می‌شود که نوبت 18 به صورت همزمان و زنده از رادیو نمایش پخش خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه خود به همراه داوود رشیدی و صدرالدین شجره داوری آثار را برعهده دارند، عنوان کرد: امیدوارم این گونه نمایشی همچنان در جشنواره تئاتر فجر قامت خوبی را ارائه داده و از  دوره‌های آتی حضور رسمی‌تری در جشنواره داشته باشد.
"پیمان شریعتی": حضور اساتید خارجی برای برپایی کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها
دو سالن در طول برگزاری جشنواره فجر استانی در البرز افتتاح می‌شوند.
"پیمان شریعتی" مدیر کمیته فجر استانی با بیان اینکه سال گذشته تجربه جشنواره فجر استانی بسیار خوشایند بوده عنوان کرد: در این دوره استان‌های البرز، گلستان، کرمانشاه، لرستان و خراسان شمالی میزبان جشنواره تئاتر فجر هستند.
وی  با اشاره به اینکه دبیر جشنواره در این دوره روی بحث آموزشی نیز تاکید داشته‌اند، تصریح کرد: سعی کردیم آثاری را در استان‌ها بر صحنه ببریم که دارای بار آموزشی باشند. از سوی دیگر در بحث کارگاه‌های آموزشی نیز با مسئول بخش کارگاه‌ها تعامل برقرار کردیم.
شریعتی ادامه داد: علی‌رغم فشردگی زمانی توانستیم از برایان دالی (با کارگاه ماسک و پرسونا) و یووگاس ناموزیس(با کارگاه بدن و سایه) برای حضور در کارگاه‌های آموزشی فجر استانی دعوت به عمل آوریم.
وی با اشاره به همکاری مبارک یونیما، اظهارکرد: امسال هم مانند سال گذشته مبارک یونیما، در برگزاری فجر استانی همکاری دارند و قرار است با توجه به افتتاح دفتر مبارک یونیما در استان گلستان در این استان یک رپرتوار نمایش عروسکی همراه با دو کارگاه آموزشی برگزار کنند.
مدیر کمیته فجر استانی خاطر نشان کرد: سعی کردیم از گروه‌هایی دعوت کنیم که کارشان آماده اجرا بود، از جمله "پری" کار خیرالله تقیانی پور و جواد نوری، "سفید برفی و هفت کوتوله" کار نصیر ملکی‌جو، سکوتی با سه نقطه به کارگردانی سیدمحمدرضا عطایی‌فر، شاهزاده اندوه کار محمد عاقبتی، "ای قاصد غریبان مطلب آب" به کارگردانی محسن رنجبر، "سیدرو ماک" کار محمودرضا رحیمی، "مهر از سال 60 " کار علی رجبی و "دون رافائل" به کارگردانی جنت سلیم آوا عنوان نمایش‌هایی هستند که قرار است در جشنواره فجر استانی به صحنه بروند.
وی در ادامه از افتتاح دو سالن بلک باکس در استان البرز خبر داد و افزود: قرار است این دو سالن طول برگزاری جشنواره در این استان افتتاح شوند و آثار متناسب با این سالن در این محل به صحنه بروند.
شریعتی در پایان یادآور شد: تا پایان امروز قرار است تمامی گروه‌ها قسط اول شان را دریافت کنند.
"مجید امرایی": تئاتر خیابانی از کمترین حمایت‌های مالی برخوردار است
در ادامه این نشست مجید ارایی مدیر بخش تئاتر خیابانی  و آیینی جشنواره گفت: تئاتر خیابانی در این دوره در سه شاخصه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به این سه شاخصه اظهارکرد: در بخش مسابقه 9 گروه نمایشی حضور دارند که این تعداد جزو تولیدات جدید تئاتر خیابانی است. در بخش آئینی 5 گروه و10 گروه هم از منتخبان جشنواره خیابانی مریوان آثارشان اجرا خواهند شد.
امرایی به حضور گروه‌های خارجی اشاره کرده و افزود: حضور گروهی از کشور فرانسه و ترکیه در بخش تئاتر خیابانی در این دوره از جشنواره قطعی شده است.
وی خاطر نشان کرد: داوران بخش مسابقه مریم معترف، شهرام کرمی و علی پویان و داوران بخش دانشگاهی هم متشکل از 5 نفر هستند.
مدیر بخش تئاتر خیابانی جشنواره با بیان اینکه تئاتر خیابانی پرمخاطب‌ترین بخش جشنواره است، تصریح کرد: این در حالی است که کمترین حمایت مالی از این بخش می‌شود و من امیدوارم در دوره‌های آتی توجه بیشتری به این بخش شود.
امرایی در پایان با اشاره به مضامین آثار شرکت کننده بیان کرد: تنوع در مضامین به چشم می‌خورد و نمایش‌ها دارای موضوعاتی از جمله اجتماعی، آموزشی و اخلاقی، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی هستند.
"بهزاد صدیقی": انتشار سه نمایشنامه حاضر در بخش نمایشنامه خوانی در قالب یک کتاب  
بهزاد صدیقی مدیر بخش نمایشنامه‌خوانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در ابتدای سخنان خود اظهارکرد: از میان 160 اثر ارسال شده 9 نمایشنامه توسط هیات داوران متشکل از محمدامیر یاراحمدی، مهرداد رایانی‌مخصوص و حسین پاکدل مورد داوری قرار گرفت.
صدیقی از انتشار سه نمایش در جشنواره خبر داد و گفت: نمایشنامه "دوران خوش بازنشستگی"، نوشته کامران شهلایی، "خشت خام خانه" نوشته علی اصغری و "آخرین حکایت فرهاد" نوشته مهدی میرباقری قرار است به همت انتشارات نمایش در قالب یک کتاب منتشر شوند.
وی در پایان یادآور شد: همچنین نشریه کانون منتقدان تئاتر همچون سال‌های قبل در حدود 200 صفحه به دو زبان فارسی و انگلیسی در روز اختتامیه چاپ خواهد شد.
گفتنی است، سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری رحمت امینی از امروز آغاز به کارکرده و تا 22 بهمن ماه ادامه دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, توسط اهورا | لينك ثابت |

» عناوين آخرين مطالب ارسالي
سال نو مبارک
فراخوان نوزدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان
فراخوان اولین جشنواره تئاتر تک رضوی منتشر شد
فراخوان سوگواره تئاتر خیابانی ”واقعه”
فراخوان بخش تئاتر دومین یادواره هنری تجلی بصیرت سال 1391
تاریخ برگزاری جشنواره تئاتر شهر اعلام شد
بیوگرافی فرهاد اصلانی
جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی به "جدايي"رسید + اخبار مربوطه
فراخوان عضو گیری
مرد اول بازیگری ایران استعفا کرد
نامزدهاي بهترين بازيگران كمدي سال
تعامل خوب موسیقدانان با حوزه هنری منجر به تولید آثار معتبر شده است
جستاری درباره ارتباط تئاتر و مدرنیته
گفت‌و‌گو با ”مسعود رایگان” کارگردان نمایش ”شرق شرق است”
اختتامیه سی امین جشنواره فیلم فجر ، در شب بیست و سوم بهمن با معرفی برگزیدگانش برگزار شد.
فیلم اکران‌نشده مرحوم خسرو شکیبایی
اعلام برگزیدگان جشنواره تئاترفجر
اعلام برگزیدگان بخش نمایش های خیابانی، رادیو تئاتر، مسابقه عکس تئاتر و مسابقه تئاتر جشنواره تئاتر فج
نگاهی به نمایش ”در جست و جوی تاریخ تولد و انقراض ماموت‌ها” به کارگردانی ”علی راضی” از فرانسه
نگاهی به حواشی ششمین روز از سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر